Ångerrätt & Byten

Kundservice

Ångerrätt

Vi har alltid 30 dagars öppet köp (ångerrätt) från den dagen du mottagit varan. Det enda vi kräver är att varorna är i originalskick och att du inte har använt dem (annat än provat dem hemma).

Vi står för returfrakten – använd den medföljande retursedeln.

Du får pengarna tillbaka för varorna när de har returnerats till oss. Observera att det kan ta några dagar innan pengarna kommer in på ditt konto (vanligtvis 1-2 bankdagar), dock högst 30 dagar.

För att skicka tillbaka en vara, följ instruktionerna nedan.

För reparationsvillkor, se nedan.

Byten

Du har bytesrätt inom 30 dagar, varan ska vara i originalskick när den returneras till oss. Vi står för returfrakten, använd medföljande retursedel. Leverans på önskad produkt sker när vi fått den returnerade produkten, beräknad leveranstid: 1-3 arbetsdagar.

Om du vill byta till en produkt med samma värde som ordinarie beställning kan du lägga en lapp i paketet som returneras med information om vilken produkt du vill ha istället.

Om du vill byta till en produkt med annat värde än ordinarie beställning bör du göra ett återköp på ordinarie köp och göra en ny beställning genom vår e-butik.

För att skicka tillbaka en vara, följ instruktionerna nedan.

Reklamationer

Vi har tre års reklamationsrätt. Om en vara är skadad eller inte stämmer överens med hur den presenterats på vår e-butik när den levereras har du rätt att reklamera den. Vi står givetvis för returfrakten. Om det är möjligt åtgärdar vi felet och i annat fall skickar vi en ny vara till dig. Om varan inte finns i lager kan du välja en annan vara till samma värde alternativt få pengarna tillbaka. Vid reklamation som leder till återbetalning kan det bli avdrag på varans värde beroende på dess ålder. Avdraget är upp till 33% per år. Reklamationer hanteras alltid enligt Konsumentköplagen.

Skicka tillbaka en vara

  1. Fyll i retursedeln.
  2. Lägg retursedeln tillsammans med det du ska returnera i paketet/påsen som du fick varan i och förslut på nytt.
  3. Klistra den medföljande returetiketten på paketet/påsen.
  4. Lämna in hos ditt DHL-ombud.

Vid återköp och reklamation sker återbetalning när vi mottagit varan. Observera att det kan ta några dagar innan pengarna kommer in på ditt konto (vanligtvis 1-2 dagar, dock högst 30 dagar).

Ej uthämtade brev/paket

Om ditt paket skickas till ditt utlämningsställe har du 14 dagar på dig att hämta det. Paket som inte hämtas ut skickas tillbaka till oss och du faktureras då 200 kr för frakt- och administrationskostnader.

Reparationer på postorder

Om ytterligare kostnader krävs för att arbetet ska bli bra kontaktar vi dig först.

Vi förbehåller oss rätten att neka reparationen av dina skor, varpå du får betala returfrakt för dina skor eller så kan vi kassera dem åt er.

Du kan inte ångra en reparation vid påbörjat arbete.

Enbart förskottsbetalning. Fri retur – frakten till oss står kund för själv.